Nu så...

Min mobilblogg har krånglat, men nu är den fixad. Dags att uppdatera ett par helger.

Förra lördagen åkte vi till Bodafors för att fira Sofias brorsdotter Cornelia som fyllde 8 år. En hit eftersom Hedda gillar när Cornelia och hennes syster Tuva 4 år spexar. Hon garvar verkligen åt dem.
På söndagen åkte familjen upp till Mjölby för att söndagsumgås lite. Det var ett tag sen systrarna såg Hedda så det var extra roligt. De tyckte ju givetvis att det hade hänt en hel del på Heddafronten. Det händer liksom mycket hela tiden...så det gäller att hänga med. Sen var det ju en hit att jag beställt slottsstek till söndagmiddag vilket ligger på top 10! Sen fanns ju min systerson Samuel där och han kan ju också få igång Hedda att skratta. Det låter så himla kul när hon skrattar!

På tisdagen åkte jag upp till Linköping för att göra ett praktikplatsbesök hos en av mina elever på Scandic City plus ett inbokat möte på universitetet. Hann med en klippning och en sväng ut till Cloetta center. Jag var bara tvungen att köpa en LHC-tröja åt Hedda. Familjen Karlsson tvingar ju på den stackars flickan en massa HV 71-prylar. Nu har pappa Andreas ställt allt till rätta och sett till att Hedda blir glad. Bild på Hedda med tröja kommer inom kort.

I måndags var Hedda på BVC för vägning och mätning. Herregud...hon var 75 cm lång och vägde 9115 g (20 g ifrån vad jag hade gissat :) Hon är lång för sin ålder vår tjej.

I torsdags var jag pappaledig vilket är jättekul. Var på Atteviks och bytte ut min bakre vinrutetorkarmotor. 2046 kr!

Denna helg har varit lugn. Sofia har varit på högskolan i Jönköping och pluggat. Hon är duktig! Hon får ständigt utmärkta omdömen på sina arbeten. Hon brukar vara smart...har en naturvetenskaplig utbildning (unga forskare), är utbildad datatekniker, sadlar nu om till arbetsterapeut och vill dessutom läsa magisterexamen och kanske forska vidare, men ikväll börjar jag undra. Under andra chansen i melodifestivalen röstade hon på två tävlanden... som stod mot varandra i samma samma delfinal. Resultat: Dryga 7 kr i telefonkostnader och skillnaden i resultatet...noll. Försvaret var att hon kom på att låt nummer 2 var lika bra som låt 1 som hon hade röstat på så hon var tvungen att återställa balansen. Hahaha...nu får jag säkert en smäll för att jag skriver om det. Jaja...jag älskar henne i alla fall...;)

Just det ja...Hedda kissade på potta för första gången i veckan. Hennes mormor och morfar hade köpt en potta som spelar ledmotivet ur "Mistrals dotter" när det blir blött i botten. Vi bara provade pottan lite, men helt plötsligt så började det spela...och vips blev mamma och pappa skitimpade :)

Det blir många bilder på Hedda trots att hon har en egen blogg, men vadådå?

              
1:a kissen          Cornelia 8 år      Kollar tv               75 cm                  Nybadad

               
Matglad               Polarbröd!          Coron                  Slottsstek           Cloetta center

      
Med sin farmor          Med sin mamma 

Kommentarer
Postat av: pernilla

Känner igen det där med hockey-utstyrsel. Morfar fixar LHC-kläder till tjejerna o vi (och Linnea) kör på FRÖÖÖLUNDA!!!
Ha en skön söndagskväll
p

2008-03-09 @ 18:38:07
Postat av: Andreas

Frölunda??? Tur för er att inte LHC valde Frölunda i slutspelet. Då hade resan varit över för er! ;)

2008-03-09 @ 22:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0