En medeltida filminsats...

Bättring Granberg skrev jag i förra inlägget...bättring vad gäller frekvensen av inlägg. Tja...det var i augusti det...så nu är det nog hög tid. Den här gången lägger jag in några bilder från ARN-produktionen som jag var statist vid förra året. Som synes är det bara bilder på mig och mina olika statistroller, men det fattas ett par. 
Det blev 6 dagar vid tre tillfällen på västgötaslätten och dessa dagar är några av de allra bästa som jag upplevt än så länge. Jag minns då jag läste Jan Guillous triologi, hur jag föreställde mig att man gjorde film av böckerna. När så det blev officiellt var jag ju tvungen att söka. Herregud...mitt historieintresse, chansen att få vara med vid en filminspelning (rikets största satsning), få se några stora namn "in action"...det var ju bara självskrivet liksom.
Så blev jag inbjuden till premiärkvällen i Skara där man höll en speciell statistföreställning strax efter huvudpremiären. Kände mig utvald eftersom jag var en av ca 200 av över 2000 sverigestatister (fanns fler utlandsstatister). Betyget då? Jag är väl partisk, men visst tusan är det en bra film. Mycket bra t o m! Kritiken har ju varit blandad och givetvis finns det några surmagade hemmakritiker som inte ser filmen med öppna sinnen. Som tolkning och filmatisering av Guillous böcker är den kanon ur många aspekter. Svensk historisk film rör äntligen på sig! Nu väntar vi bara på andra delen...

       

       

Kommentarer
Postat av: Gurra

Wow!!! Vilka bilder... fan vad avis jag blir. Svärd och rustning och skitig! hmmm... like it!

2008-02-18 @ 10:16:11
Postat av: Skalman

Stiligt anden =) men du ser lite butter ut på bilderna, var man ständigt arg på den tiden tror du? :P

Sen så tycker jag du är lite smutsig på bilderna, mamma hade helt klart behövt vara med och haft tvättsvampen redo mellan tagningarna :)
.... på tal om "svampen" så gick han förbi häromdagen... =)

Ha det gott.
Skalman

2008-02-22 @ 10:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0